poniedziałek, 8 września 2014

Podbijam Danię!

Doczekaliście się pierwszego posta z północy Zelandii! Dziękuję za cierpliwość :)

Żeby nieco uprecyzować - jestem na tzw. folkehøjskole, czyli na uniwersytecie ludowym. Jest ich mnóstwo w całej Danii, ja jestem w Grundtvigs Højskole w Hillerød. Większość ludzi jest tu w celu poszerzenia swoich zainteresowań, podszkolenia się w jakichś konkretnych przedmiotach, bo chcą się dostać na studia, albo po prostu robią sobie rok przerwy i spędzają pół roku w szkole z internatem, zarąbistym jedzeniem, super ludźmi...i bez egzaminów :D
Trzeba trochę rzucić hajsem, żeby tu przyjechać, ale obcokrajowcy dostają jakieś 90% zniżki :) Są tu ze mną 3 Polki, które też studiują duński, ale nie w Gdańsku tylko w Poznaniu; jedna Filipinka, jedna Japonka i dwie Norweżki, reszta to Duńczycy. I to właśnie z nimi najwięcej spędzam czasu.

Tak mniej więcej wygląda mój zwykły dzień tutaj, kiedy mam chwilkę wolnego. Nie powiem, żeby mi to jakoś przeszkadzało, że jestem sławna XD
Mamy tutaj różne przedmioty, sportowe, kreatywne, polityczne...ja wybrałam robienie biżuterii, rysunek, fotografię, duński dla obcokrajowców i chór. 
Zabawne jest to, że nigdy nie miałam warsztatów z rysunku. Po prostu coś tam sobie tworzę, ale nie znałam podstaw, anatomii i tak dalej...więc bardzo ciekawe te zajęcia.
A jeszcze zabawniejsze jest to, że martwiłam się, że nie będę miała zdjęć z wyjazdu (chyba że liczą się te robione kalkulatorem), bo nie mam w domu nawet zwykłego aparatu cyfrowego, a tu dostaję lustrzankę na potrzeby zajęć z fotografii! Naprawdę coraz bardziej nie mogę się nadziwić tym miejscem. I już wiem, że po powrocie do Polski idę do roboty i zarabaiam na aparat. A potem autostopem w świat :)

Jako że moje śmieszne rysuneczki zostały bardzo szybko zauważone, zostałam poproszona o namalowanie plakatu z nową nazwą naszego szkolnego baru. Bar się nazywa "NEDLØBSRØRET", a oznacza to po prostu rynnę :) Na zdjęciu owa nazwa w kreatywnej wersji powstałej przy pomocy dwudziestu osób stojących nade mną i podpowiadających, co mam jeszcze narysować. Plus Grundtvig, patron szkoły:



Podpisów jest teraz oczywiście dużo więcej, bo jest nas tutaj jakieś 80 osób! Jeden podpis, wykonany zamaszystym ruchem i wściekle czerwonym markerem - efekt upojenia alkoholowego podczas piątkowej imprezy - widnieje na czole tego pana i nie wiem czy mam się śmiać, czy płakać nad mym dziełem życia...okej, tu nie ma czasu na rozpaczanie, uznajmy po prostu, że Thea zasłużyła na specjalne miejsce na plakacie ;P


Jesteśmy tu podzieleni na grupy według korytarzy, w których mieszkamy. Moja grupa jest the best :)


Czasami nic nie rozumiem i powtarzam tylko "Przepraszam? Możesz powtórzyć?", i mam wrażenie, że ludzi to wkurza. Ale nawet jeśli, to nie pokazują tego po sobie. Ciągle słyszę jak dobrze mówię po duńsku, albo jak świetnie rysuję. To naprawdę miłe! Myślę, że ludzie tutaj są zupełnie inni niż w Polsce - brak im tej cebulatości i narzekania na wszystko. To zapewne kwestia różnicy w standardzie życia, niestety...

I mamy tu króliki! Musiałam wyglądać zabawnie, czołgając się na trawie, by znaleźć się w odległości pół metra od tego oto osobnika o.O



Za tydzień relacja z szalonego weekendu w Kopenhadze! Wprawdzie dzisiaj stamtąd wróciłam, ale nie chcę pisać za dużo w jednym poście, żebyście mieli co czytać!

P.S. Jak lubicie dżemy, to zostawiajcie komentarze! Ja tu nie mogę spać po nocy, wymyślając, co Wam napisać, więc byłoby miło wiedzieć, że komuś się te głupoty podobają :3

6 komentarzy:

  1. Zostawiam zatem komentarz. Zdjęcie dupy królika podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  2. Meeeeguuuuuuuuuu! To cudowne, pisz, rysuj do nas częściej! Tak miło Cię czytać i oglądać Twoje przesympatyczne arcydziełka. Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A Grundtvig to ma dzisiaj urodziny! W Uldum też go uwielbiają. Totalnie zazdroszczę królików........

    OdpowiedzUsuń
  4. Również komentarz zostawiam. Uwaga o cebulakach potwierdza mój światopogląd :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię dżemy, podobają mi się dżemy.. oby tak dalej! Pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham Cię Córciu, jestem z Ciebie dumna, jesteś niesamowita, mądra, zdolna i dobry z Ciebie Mały Wielki Człowiek... Ale, ale... a po kim te talenty wszystkie ? :-) mama

    OdpowiedzUsuń